Jak si臋 ubra膰 do pracy, czyli eleganckie, wygodne oraz sprawdzone stylizacje!

Jak si臋 ubra膰 do pracy? Ubi贸r do pracy w urz臋dzie, biurze, korporacji czy te偶 jakimkolwiek innym miejscu, stanowi istotny element wizerunku. Jest swoistego rodzaju wizyt贸wk膮 twojej osoby, dlatego warto po艣wi臋ci膰 na jego wyb贸r odpowiednio du偶o czasu.
jak si臋 ubra膰 do pracy

Wyb贸r stroju do biura nieraz przysporzy ci wiele trudno艣ci. Z jednej strony pragniesz wygl膮da膰 kobieco i atrakcyjnie. Z drugiej jednak nie chcesz doprowadzi膰 do sytuacji, w kt贸rej tw贸j ubi贸r do biura b臋dzie nieadekwatny do stanowiska, kt贸re piastujesz, a tak偶e wizerunku firmy. Wbrew pozorom przemycenie nieco modowego sznytu do korporacyjnego outfitu jest mo偶liwe. Musisz jedynie zwr贸ci膰 uwag臋 na kilka okre艣lonych aspekt贸w stylizacji. Jak si臋 ubra膰 do pracy i na co szczeg贸lnie zwr贸ci膰 uwag臋? Sprawd藕!

Dress code – co warto wiedzie膰?

Jak si臋 ubra膰 do pracy? Przede wszystkim twoja stylizacja powinna zosta膰 opracowana w zgodzie z dress codem, kt贸ry obowi膮zuje w twojej firmie. W zwi膮zku z tym, je艣li dopiero zaczynasz przygod臋 z korporacj膮, powinna艣 mo偶liwie szybko dowiedzie膰 si臋, jakie zasady ubioru w niej panuj膮.

Dress code w pracy 鈥 bluzka czy koszula?

Dress code w pracy jest niezwykle istotny, a ka偶de przedsi臋biorstwo stawia zatrudnionym przer贸偶ne kryteria. Cz臋艣膰 z nich b臋dzie wymaga艂a bluzki z logo firmy. Niekt贸re sklepy odzie偶owej oczekuj膮 od pracownic noszenia sukienek przed kolano. 

Jak si臋 ubra膰 do pracy w banku? Z pewno艣ci膮 sama wiesz, 偶e jest to powa偶na instytucja, dlatego to eleganckie ubrania idealnie sprawdz膮 si臋 w tym wypadku. Musisz jednak pami臋ta膰 o tym, 偶e nawet niekt贸re klasyczny koszule nie b臋d膮 dobrym wyborem. Dlaczego? Wiele firm ma dress code, kt贸ry nie definiuje tylko kroju, ale tak偶e kolor noszonego ubrania. W zwi膮zku z tym, cz臋艣膰 pracownic bank贸w b臋dzie zobowi膮zana nosi膰 niebieskie koszule, a pozosta艂e b臋d膮 musia艂y zaopatrzy膰 si臋 w bia艂e elementy odzie偶y. 

Ubi贸r do pracy a obuwie

Nie bez znaczenia jest tak偶e samo obuwie. W niekt贸rych korporacjach konieczne b臋dzie ubieranie wygodnych szpilek na niedu偶ym obcasie. Pozosta艂e jednak nie precyzuj膮 kwestii but贸w. W takich przypadkach 艣mia艂o b臋dziesz mog艂a postawi膰 na sk贸rzane mokasyny. Zastanawiaj膮c si臋, jak si臋 ubra膰 do pracy, bierz pod uwag臋 to, jakie masz buty.

Elegancki str贸j do pracy a sukienka 鈥 jak podj膮膰 decyzj臋?

Aby wiedzie膰, co na siebie w艂o偶y膰, warto zastanowi膰 si臋 nad tym, jak si臋 nie ubiera膰 do pracy. Wszystko jest bowiem zale偶ne od tego, jakie stanowisko zajmujesz. To pozwoli ci wyeliminowa膰 niekt贸re elementy odzie偶y.

Sukienka jako str贸j do biura 鈥 tak czy nie?

Sukienka okazuje si臋 艣wietnym rozwi膮zaniem dla wszystkich os贸b, kt贸re maj膮 problem z po艂膮czeniem konkretnych element贸w garderoby. Je艣li na ni膮 postawisz, nie b臋dziesz musia艂a zaprz膮ta膰 sobie g艂owy, czy bluzka dobrze komponuje si臋 ze spodniami, czy te偶 sp贸dnic膮. 

Jak si臋 ubra膰 do pracy, wybieraj膮c sukienk臋? Ona ju偶 sama w sobie jest kompletnym strojem, kt贸ry jest niezwykle niedoceniany, szczeg贸lnie latem. W ciep艂e dni zapewni ci wiele komfortu. Nie mo偶esz jednak zapomnie膰 o tym, 偶e sukienka do biura musi by膰 zupe艂nie inna ni偶 strojna weselna kreacja. Nie powinna by膰 zbyt wyzywaj膮ca. Znacznie lepiej postawi膰 na rozwi膮zanie, kt贸re si臋ga delikatnie przed kolano, a dekolt jest zakryty 鈥 b臋dzie zar贸wno eleganckie, jak i wygodne. 

Ostatnimi czasy coraz wi臋ksz膮 popularno艣ci膮 cieszy si臋 kr贸j bodycon. Podkre艣li on twoje kszta艂ty, jednak przy tym pozostanie stylowy. W przypadku, gdy nie przepadasz za marynarkami, postaw na sukienk臋 w kszta艂cie litery 鈥濧鈥. To naprawd臋 szykowny fason, kt贸ry 艣wietnie wygl膮da na ka偶dej kobiecie, niezale偶nie od jej figury.

Jak ubiera膰 si臋 do pracy w biurze? Ponadczasowe propozycje

Jak si臋 ubra膰 do pracy w korporacji? Biznesowe stylizacje bardzo cz臋sto tworzone s膮 na bazie ponadczasowych rozwi膮za艅. W艂a艣nie dlatego w twojej szafie powinno znajdowa膰 si臋 kilka klasycznych koszul w takich barwach jak czer艅, biel, be偶 i b艂臋kit. Zwr贸膰 jednak uwag臋 na to, aby by艂y one pozbawione wszelkich zdobie艅. Pere艂ki, hafty czy cyrkonie mog艂yby sprawi膰, 偶e twoja stylizacja b臋dzie znacznie mniej elegancka. 

艢wietn膮 odpowiedzi膮 na pytanie, jak si臋 ubra膰 do pracy, mo偶e by膰 r贸wnie偶 kobiecy garnitur. W tym wypadku pole manewru jest naprawd臋 du偶e. Ciekaw膮 propozycj膮 jest po艂膮czenie marynarki w granacie lub te偶 czerni z cygaretkami o podobnej barwie. Modowym faux-pas nie b臋dzie r贸wnie偶 postawienie na taliowany 偶akiet z eleganck膮 sukienk膮 przylegaj膮c膮 do cia艂a. Tutaj mo偶esz sobie pozwoli膰 na odrobin臋 kontrastu. Bia艂y 偶akiet b臋dzie 艣wietnie wsp贸艂gra艂 z ciemn膮 sukienk膮 i na odwr贸t.

Sp贸dnica do biura – czy to dobre rozwi膮zanie?

Jak si臋 ubra膰 do pracy, je艣li nie lubisz sukienek? Zestawienie koszuli ze sp贸dnic膮 to bardzo ciekawa stylizacja. Musisz jednak pami臋ta膰 o okre艣lonej zasadzie, takiej samej jak w przypadku sukienek. Sp贸dnica do biura powinna si臋ga膰 delikatnie przed kolano. Tylko i wy艂膮cznie takie elementy garderoby zapewni膮 si臋 elegancki wygl膮d. 

Z pewno艣ci膮 ucieszy ci臋 fakt, 偶e 鈥 je艣li chodzi o wyb贸r fasonu 鈥 masz zupe艂n膮 dowolno艣膰. Oczywi艣cie, krzykliwe czy wzorzyste sp贸dnice nie b臋d膮 najlepszym mo偶liwym rozwi膮zaniem. Bardzo ciekaw膮 propozycj膮 jest sp贸dnica o艂贸wkowa. Mocno przylega do cia艂a, przez co podkre艣la figur臋. Jednocze艣nie zwykle si臋ga za kolano i jest niezwykle elegancka.

Szafa kapsu艂owa – dlaczego warto si臋 na ni膮 zdecydowa膰?

W kontek艣cie tego, jak si臋 ubra膰 do pracy, bardzo du偶膮 popularno艣ci膮 cieszy si臋 tak zwana szafa kapsu艂owa. Pozwoli ci ona na zaoszcz臋dzenie niema艂ej ilo艣ci pieni臋dzy. Z pewno艣ci膮 doskonale znasz sytuacj臋, kiedy twoja garderoba a偶 p臋ka w szwach, jednak stworzenie sensownej stylizacji do biura przyprawia ci臋 o b贸l g艂owy. Nie ma w tym nic dziwnego, gdy偶 ka偶dy biznesowy ubi贸r rz膮dzi si臋 swoimi prawami. Elegancki str贸j do pracy powinien charakteryzowa膰 si臋 neutralnymi barwami, a tak偶e klasycznymi i ponadczasowymi krojami. Co to oznacza? Mimo tego, 偶e spodnie w czerwone kwiaty podkre艣l膮 tw贸j styl i charakter, to w 偶adnym stopniu nie sprawdz膮 si臋 w trakcie spotkania biznesowego. 

Rozwi膮zaniem tego problemu jest szafa kapsu艂owa. Jej zawarto艣膰 powinna by膰 utrzymana w takich barwach jak:

  • czer艅;
  • biel;
  • be偶;
  • granat;
  • br膮z. 

Wszystkie te kolory 艣wietnie ze sob膮 wsp贸艂graj膮. Dlatego stworzenie jakiejkolwiek stylizacji na ich podstawie nie b臋dzie stanowi艂o 偶adnego problemu i u艂atwi ci podj臋cie decyzji o tym, jak si臋 ubra膰 do pracy.

Str贸j do biura to tak偶e obuwie!

Je艣li zastanawiasz si臋, jak si臋 ubra膰 do biura, musisz pami臋ta膰 o odpowiednim doborze but贸w. Min臋艂y ju偶 czasy, kiedy szpilki kojarzy艂y si臋 z niewygodnym i ma艂o stabilnym obuwiem. Dzi艣 nie musz膮 obciera膰 i powodowa膰 puchni臋cia kostek. Wielu producent贸w oferuje swoim klientkom wygodne szpilki. Buty te przede wszystkim musz膮 charakteryzowa膰 si臋 niedu偶ym i stabilnym obcasem. Stawiaj na szpilk臋 lub s艂upek nie wy偶szy ni偶 5 cm. To zapewni Ci komfort, odpowiedni膮 pozycj臋 kr臋gos艂upa i stabilno艣膰.

Na tym nie koniec, bo wygodne buty tego typu powinny by膰 r贸wnie偶 wykonane z mi臋kkiej sk贸ry. Materia艂 ten nie obciera st贸p, co w czasie pracy mog艂oby ci znacznie utrudni膰 wykonywanie obowi膮zk贸w. Spora cz臋艣膰 kobiet rezygnuje z tego typu but贸w z uwagi na aspekt praktyczny. Rozwi膮zaniem mo偶e by膰 za艂o偶enie innych but贸w oraz ubranie szpilek dopiero po dotarciu do biura. W ten spos贸b nie b臋dziesz waha膰 si臋, jak si臋 ubra膰 do pracy, bior膮c pod uwag臋 warunki na dworze.

Ubi贸r do pracy a bielizna 鈥 jak膮 wybra膰?

To, jak si臋 ubra膰 do pracy, ma te偶 zwi膮zek z bielizn膮. Dotyczy to zw艂aszcza przypadk贸w, gdy kobieta musi nosi膰 jasn膮 koszul臋. Cz臋sto materia艂 bywa prze艣wituj膮cy, dlatego dob贸r odpowiedniej bielizny jest r贸wnie偶 bardzo istotny. By膰 mo偶e my艣lisz, 偶e bia艂y stanik w po艂膮czeniu z koszul膮 o tej samej barwie zda egzamin. Rzeczywisto艣膰 jest zupe艂nie inna, a biustonosz tego typu b臋dzie kontrastowa艂 z twoj膮 sk贸r膮. W zwi膮zku z tym niezwykle wa偶ne jest to, aby艣 zaopatrzy艂a si臋 w cielisty stanik zbli偶ony do twojej karnacji. W takim wypadku nawet bardzo cienka bia艂a koszula nie sprawi ci problemu w czasie tworzenia stylizacji. 

Pami臋taj, 偶e to g艂adka bielizna b臋dzie zawsze najlepszym wyborem. Co wi臋cej, w przypadku, takich element贸w garderoby jak sp贸dnice o艂贸wkowe, cygaretki czy te偶 sukienki typu bodycon, musisz liczy膰 si臋 z tym, 偶e b臋d膮 one przylega艂y do twoich po艣ladk贸w. Rozwi膮zaniem tego problemu mo偶e by膰 bielizna bezszwowa, kt贸r膮 warto ubra膰 pod obcis艂y d贸艂.
Jak sama widzisz, odpowied藕 na pytanie, jak si臋 ubra膰 do pracy, wcale nie jest tak trudna, jak mog艂oby ci si臋 wydawa膰. Oczywiste jest, 偶e wszystko zale偶y od twojego stanowiska, aczkolwiek zastosowanie si臋 do powy偶szych wskaz贸wek sprawi, 偶e b臋dziesz czu艂a si臋 kobieco, a przede wszystkim 鈥 komfortowo. Dodatkowo, sprawisz te偶 profesjonalne, eleganckie wra偶enie.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Poprzedni artyku艂
podzelowanie but贸w

Podzelowanie but贸w 鈥 na czym polega i czy warto si臋 na nie decydowa膰?

Nast臋pny artyku艂
jak si臋 ubra膰 do opery

Jak si臋 ubra膰 do opery? Sprawdzone stylizacje dla niej i dla niego!

Zobacz te偶